حورالدنيا

زى البنات انا من صغرى بحلم بعشى الاقي فيه سعدى والعمر يمشى

الثلاثاء، 19 فبراير 2008

نبات الظل للزينه

طبعا كلنا عارفين أميره صاحبه مدونه كلمات وهى بصراحه كده هى كانت صاحبه أول تعليق عندى فى دنيتى الجميله وهى جت كمان تكون صاحبه أول مشاركه للموضوعات النسائيه فى حور الدنيا وده الموضوع اللى هى بعتته لينا يلا نقرأه سوا:
فى وصفه للبيت سهله ومش حاتكلف حاجه
لو جبنا واحد ثمره بطاطا ووضعناها فى كوب ماء

بحيث ان يكون قطر الكوب مناسب لحجم البطاطيه

ونضعها به ماء بحيث يكون نصفها مغمور فى الماء والنصف التانى لأعلى

حانحصل على نبات ظل جميل

ممكن يتسلق على الحائط

نضعه فى ركن او فى البلكون ونغير المياه كل 3 ايام

التسميات:

5 تعليقات:

  • في 19 فبراير 2008 في 11:02 م , Blogger dina يقول...

    احتمال اجربها..مفيش احلى بجد من الزرع و اهتمامك بيه و فى الشتا دا حيتدلع احلى دلع

    تحياتى

     
  • في 20 فبراير 2008 في 5:24 م , Blogger دنيتى الجميله يقول...

    اشكر جدا بصراحه اميره على فكرتها وانا كمان هجربها ان شاء الله
    بس لو قدرت اشيل حبايه بطاطا منى ومن الولاد
    احنا بصراحه بنحب البطاطا جدا
    انا مجربتش ازرع قبل كده اى زهور فى البيت بس اهى جت الفرصه

     
  • في 21 فبراير 2008 في 6:00 ص , Blogger Unknown يقول...

    اه حلوة دى انا مجرباها بيبقى شكلها حلو قوى
    الله يخليكى يا دنيتى الحلوة انا عاوزه اتعلم ازاى الورد المجفف بيجففوه سمعت ان طريقته سهله بس مش لاقيت حد يعلمنى
    لو تعرفى قوليلى ينوبك ثواب
    انا جيت جري ابص اهو

     
  • في 22 فبراير 2008 في 1:17 ص , Blogger دنيتى الجميله يقول...

    لمااااضه الجميله
    وادى واحد بوكيه ورد للانسه لماضه وجففه كويس وبضمير
    طلباتك اوامر يا أحلى دكتوره
    البوست الجاى ان شاء الله هيكون ازاى تجففى الورد بس متنسيناش فى دعواتك
    ونفسى اعرف تخصصك هيكون ايه علشان لما أحب اسألك على شويه حاجات ويريت يكون أطفال
    منورانا فى حور الدنياودايما تنورينا

     
  • في 31 مايو 2008 في 8:40 م , Blogger أجدع واحد في الشارع يقول...

    احساس جميل

     

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية